maandag 25 november 2013

SWOT na het geven van de stage.

Zoals al een paar keer aangegeven in mijn berichten zijn er al een aantal dingen veranderd.

Ik heb eerst een dipje gehad door de eerste stagedag, daarom is mijn zwak punt zelfvertrouwen naar beneden gegaan. Omdat dit gebeurde in het begin van de stage zorgde dit voor een bedreiging voor de volgende stagedag.

Doordat ik wist dat creativiteit een zwak punt was heb ik bij mijn leermogelijkheden geschreven dat ik creatiever moest zijn en dus meer moest af stappen van de handleidingen. Zowel in mijn hoekenwerk als het bordspel in mijn laatste les heb ik gezien dat er toch een klein beetje een creatieve Isha is, niet dat je me nu de creativiteit zelve kan noemen maar er is al verbetering in gekomen.

Wat ik nu kan zien als een sterk punt is dat ik me kan aanpassen aan de noden van het kind, ik kan makkelijk mijn lessen aanpassen en verzetten wanneer leerlingen de leerstof nog niet goed begrepen hadden of wanneer ze meer tijd nodig hadden voor bepaalde onderdelen.

Uit ervaring van de hele stage kan ik ook zeggen dat ik er een zwak punt bij heb gekregen: de beginsituatie van de leerlingen juist inschatten, ik denk altijd dat deze leerlingen al meer kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten