dinsdag 5 november 2013

SWOT Analyse.



SWOT staat voor: strenghts, weaknesses, opportunities en threats.

Hieronder zal ik beschrijven wat mijn sterke en zwakke punten zijn plus ook zeggen wat mijn leermogelijkheden en belemmeringen zijn.




Strenghts:

  -Ik sta open voor kritiek.
  -Ik kan goed luisteren.
  -Ik schep een positief leer en leefklimaat in de klas.


   Opportunities:

      -Ik kan leren uit de kritiek die ik krijg.
      -Doordat ik een luisterend oor heb weten leerlingen dat ze altijd bij mij terecht kunnen.
      -Ik ga proberen creatiever te zijn in mijn lessen door meer af te stappen van de handleidingen en mijn eigen ding doen dus meer uit proberen.


Weaknesses:

  -Er is werk aan mijn bordschrift.
  -Ik heb een minder creatieve gedachtegang.
  -Ik durf te weinig uit proberen tijdens mijn stage.
  -Ik heb te weinig achtergrondkennis over wereldoriĆ«ntatie daardoor heb ik het moeilijk om lessen W.O. te maken.
  -Ik heb een laag zelfvertrouwen, daardoor heb ik vaak bevestiging nodig van mentor of anderen.


    Threats:

      -Doordat ik in mijn  1ste  stagejaar gebuisd ben en dus de stage opnieuw moest doen in mijn zelfvertrouwen naar beneden gegaan.
      -Doordat ik een minder mooi handschrift heb, is mijn normschrift niet goed, daardoor is het moeilijk om een mooi bordschrift te hebben. (Maar dit staat niet in de weg dat ik hierop heel hard oefen.)
      -Doordat er weinig tijd is voor de voorbereidingen op de stage ga ik de achtergrondkennis van W.O. maar weinig kunnen verruimen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten