maandag 25 november 2013

Stage: thema bedreigde diersoorten

Het thema dat ik moest uitwerken in de stageweek was bedreigde diersoorten. Wat ik hierover wist was niet veel, ik wist wat bedreigde diersoorten zijn en dat WWF zich hierom bekommert. Daar komt het weer, mijn achtergrondkennis van wereldoriëntatie is veel te beknopt. Maar ik heb heel veel opzoekwerk gedaan, handleidingen geraadpleegd, boeken gaan huren, proefnummers op sites gaan aanvragen, zonneland bekeken om inspiratie op te doen en een tal van lessuggesties bekeken.

Hierdoor heb ik heel wat inspiratie gekregen en heb ik 5 lessen wereldoriëntatie kunnen opvullen. De eerste 2 uren zouden gevuld worden door een hoekenwerk, het 3de uur zou een verwerking van het hoekenwerk zijn + een poster maken en verhaal schrijven over hoe ze hun dier zouden kunnen beschermen. Het 4de uur zouden we de posters en verhalen bekijken en beluisteren + de themahoek eens bekijken. Voor het laatste uur heb ik een bordspel gemaakt over de organisaties: Greenpeace, WWF en IFAW, na dit spel hebben we natuurlijk besproken wat ze hiervan opgestoken hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten