maandag 25 november 2013

Laatste les wereldoriëntatie.

In mijn laatste les had ik een soort ganzenbord gemaakt met 3 kleurenvakken, elke kleur was een organisatie. Als ze hierop kwamen moesten ze een kaartje trekken, lezen wat er op stond en daarna verder spelen. Op de kaartjes stond heel wat informatie over de verschillende organisaties, zo kwamen ze op een speelse manier enkele dingen te weten. Ik had wel moeilijkheden om de kaartjes op maat van het kind te maken, soms zaten er nog moeilijke woorden in. Ik maakte dus een inschattingsfout naar de beginsituatie van mijn leerlingen
Achteraf heb ik het bordspel proberen te evalueren, zien wat de leerlingen er nu van geleerd hadden. Wel ik stond er van versteld, voor hen was het spel belangrijker dan de informatie die ze kregen. Sommige hadden goede antwoorden kunnen geven maar veel kinderen waren al heel veel vergeten. Ik denk dat als ze dit spel nogmaals zouden gespeeld hebben, ze al meer zouden weten over elke organisatie. Maar doordat ik van de handleidingen afgestapt ben en creatiever ben gaan denken heb ik er wel een leuke les aan over gehouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten