In mijn
laatste les had ik een soort ganzenbord gemaakt met 3 kleurenvakken, elke kleur
was een organisatie. Als ze hierop kwamen moesten ze een kaartje trekken, lezen
wat er op stond en daarna verder spelen. Op de kaartjes stond heel wat
informatie over de verschillende organisaties, zo kwamen ze op een speelse
manier enkele dingen te weten. Ik had wel moeilijkheden om de kaartjes op maat
van het kind te maken, soms zaten er nog moeilijke woorden in. Ik maakte dus een inschattingsfout naar de beginsituatie van mijn leerlingen.
Achteraf
heb ik het bordspel proberen te evalueren, zien wat de leerlingen er nu van
geleerd hadden. Wel ik stond er van versteld, voor hen was het spel
belangrijker dan de informatie die ze kregen. Sommige hadden goede antwoorden
kunnen geven maar veel kinderen waren al heel veel vergeten. Ik denk dat als ze
dit spel nogmaals zouden gespeeld hebben, ze al meer zouden weten over elke
organisatie. Maar doordat ik van de handleidingen afgestapt ben en creatiever
ben gaan denken heb ik er wel een leuke les aan over gehouden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten