woensdag 6 november 2013

Enkele vragen na les 3 (Techniek in de lagere school)

1. Welke elementen zijn nieuw?

De matrix, de opbouw en de werking hiervan.

2. Welke elementen kan je linken aan kennis en vaardigheden die je reeds bezit?

Hoe we een webschema opbouwen en hoe je een goede les moet maken en geven.

3. Wat leer/leerde je uit de opdrachten?

Hoe je de matrix moet gebruiken om een techniekles te kunnen geven. Ik heb ook geleerd dat techniek in de lagere school erg belangrijk is, ik besef nu pas dat techniek veel vaker moet gegeven worden in een school waardoor leerlingen veel beter voorbereid zijn om in een technische richting te komen. Ik ben er me ook van bewust dat wij als leerkracht meer technisch geletterd moeten zijn zodat we zo meer inzicht verwerven in de werking en het gebruik van technische dingen.

4. Welke sterke punten kan je inzetten?
 Ik schep een positief leef en leerklimaat voor de leerlingen doordat je gaat inspelen op wat de leerlingen belangrijk vinden. Je gaat niet alleen theorielessen geven tijdens W.O. maar ook technieklessen.

5. Welke leervragen roept dit op? 

Welke handleiding komt voor deze werking in aanmerking?
Ik stel me ook de vraag of je dan moet gaan differentiëren? Aangezien sommige leerlingen sterk technisch zijn en andere leerling zwak technisch zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten