maandag 20 januari 2014

Meerwaarde van de lessen wereldoriëntatie.

Ik ben zowel de matrix, edo als breed evalueren als meerwaarde beginnen zien voor mijn lessen.

Uit ervaring weet ik dat ik angst had om de lessen techniek te geven omdat ik hier zelf niet goed in ben. De matrix geeft hierbij de juiste ondersteuning, je kan hiervan altijd vertrekken om zo stap voor stap tot een goede techniekles te geven want de matrix is een instrument om uit te maken wat nuttig is en wat niet.

Vanuit het edo kan je voor elk onderwerp de verschillende stappen afgaan om zo tot een goede les te komen die bij de leerlingen blijft hangen, dus duurzaam is. Je laat op die manier kinderen inzien dat ze duurzaam moeten omgaan met het milieu.


Door breed te gaan evalueren ga je niet enkel testen op kennis maar ook ruimer kijken naar de leerling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten